fbpx

רוצים לקבל מאיתנו פוסטים מעניינים, חדשות וקופונים ישירות למייל?

כתבות נוספות

freepik

שתפו:

מסלולי הלימוד הכי הזויים שלא האמנתם שקיימים

ההחלטה על התואר האקדמי שאתם מעוניינים להירשם אליו צפויה להשפיע על כמה שנים לפחות מהחיים שלכם, אם לא יותר. לכן כדאי שתשקיעו בה מחשבה, תוך בחינת היכולות האישיות והציונים שלכם, העדפותיכם האישיות וכמובן שגם המצב במשק בתחום הספציפי. סביר להניח שה"חישוב" הזה יוביל אתכם לאחד התארים המבוקשים בישראל, או לתואר שלכל הפחות מוכר מספיק, אבל מסתבר שיש גם מקרים אחרים.

בישראל ובעולם יש כמה תארים שנראים לסטודנט הממוצע חריגים, יש שיאמרו מוזרים, אבל בפועל הם קיימים, מאתגרים ומעניינים מאוד לפרקים. ולא פחות חשוב: לפעמים גם עושים מהם יופי של קריירה.

ניצוח

אין צל של ספק שמנצחים על תזמורת חייבים להיות בעלי ידע מוזיקלי עצום, משולב עם מגוון כישורים. אבל האם ידעתם שניתן ללמוד את זה באופן אקדמי באוניברסיטת תל אביב או באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים? מדובר בתואר מאתגר הנמשך ארבע שנים ודורש ידע והכשרה מוזיקלית מקיפה מאוד. הלימודים כוללים קורסים דוגמת יסודות ניצוח תזמורת או מקהלה, תולדות המוזיקה, מוזיקה אומנותית, מוזיקה של המאה ה-20, הרמוניה והרמוניה ליד מקלדת, קונטרפונקט בסגנון באך, תורת הכלים – והרשימה עוד ארוכה.

הקבלה ללימודים אלו אינה פשוטה. היא דורשת בין השאר מעבר בהצלחה של בחינות תיאורטיות וראיון אישי בו אתם תתבקשו לנצח על פרק מסימפוניה, להראות כיצד אתם יודעים לקרוא פרטיטורה (ספר תווים), לנגן בכלי נגינה שונים ועוד.

מוזיקה מזרחית קלאסית

נשארים במוזיקה, עם שינוי של 180 מעלות. באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים תוכלו להשלים תואר ראשון במגוון נושאים, כולל מוזיקה מזרחית. אם חשבתם על מסלול לימודים המעמיד במרכזו את אייל גולן, עומר אדם, עדן בן זקן ואחרים שחורכים את הרדיו היום, חשבו שוב.

הלימודים כאן עוסקים ברפרטואר העצום של המוזיקה ממדינות ערב, כשבין נושאי הלימוד ניתן למנות תורת המוזיקה הערבית, תורת המקאם (מבנה המגדיר מסגרת עבור יצירה מוזיקלית במוזיקה ערבית), פיתוח שמיעה, מוזיקה יהודית ועוד. הלימודים עוסקים בפן המעשי של לימוד כלי נגינה, כשכל תלמיד בוחר מקצוע ראשי ומתמקד בו.

גם במרכז למוזיקה מן המזרח מציעים מספר מסלולים של תואר אקדמי, בו המוזיקה המזרחית מקבלת את הפוקוס.

אגרואקולוגיה ובריאות הצמח

אם אתם חובבי צמחים, וגם קצת רפואה, התואר הבא – המוצע באוניברסיטה העברית בירושלים – הוא בדיוק בשבילכם. לימודי אגרואקולוגיה ובריאות הצמח עוסקים בין השאר בנושאי חקלאות וחקלאות מודרנית, תוך בחינת היחסים בין שטחים חקלאיים לאקולוגיה סביבתית, ומעניקים משקל רב לטיפול בצמחים.

הסטודנטים לומדים כיצד מתבצע ניהול חקלאות ונחשפים לעולמות ידע דוגמת אגרונומיה (תורת החקלאות) ומדעי הצמח, אנטומולוגיה (מדע החרקים), מיקרוביולוגיה וחקר מחלות צמחים. הלימודים שמים דגש על הפן המעשי, למשל בכל הנוגע לאבחון מחלות בצמחים וריפויין.

מה קורה בחו"ל?

מיותר אולי לציין שככל שאנחנו מתרחקים מישראל ומגיעים לאינספור מוסדות הלימוד בעולם, כך תחומי הלימוד נעשים הזויים יותר ויותר. בין השאר תוכלו להעביר את הזמן שלכם בלימודי הורולוגיה, שזהו מדע העוסק במדידת זמן ובשעונים. באוניברסיטת אוהיו האמריקאית מציעים תוכנית לימודי ארוטיקה, העוסקת בהקשרים הרחבים כל כך של המיניות: היסטוריה, תרבות, מערכות יחסים, להט"בים, ספורט ועוד.

אם בשבילכם תואר אקדמי הוא עניין של חיים ומוות, תוכלו למצוא במחוז קולומביה שבארצות הברית תוכנית לימודים ב"מדעי המוות", עם מידע חיוני על שימור גופה, איפור מתים, חניטה, ניהול טקסי לוויה ואחרים. מי שרגיל לעשות קרקס מהלימודים יוכל לשים פעמיו לאוניברסיטת Bath Spa הבריטית ולהירשם ללימודי קרקס מודרני ותיאטרון פיזי.

במכללת מיירסקו הלונדונית תיכנסו לעולם ניהול הפרחים, עם קורסים העוסקים בהיסטוריית השזירה, עיצוב באמצעות פרחים, שיווק פרחים ואחרים. אם התחביב הגדול שלכם הוא גלישה, תשמחו אולי לשמוע על לימודי מדעי הגלישה וטכנולוגיה בקולג' קורנוול באנגליה, בו תעסקו בנושאים דוגמת היסטוריה, גיאוגרפיה, תרבות, כלכלה ואחרים בהקשר הימי שלהם.

מי אנחנו

היגיון של סטודנט היא קהילת הרשת הגדולה במדינה לקהל הסטודנטים, ומטרתה היא לאגד את כלל הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. עמוד הפייסבוק, חשבון האינסטגרם ואתר האינטרנט הוקמו על מנת להעביר לכם את תקופת הלימודים עם חיוך, להעניק לכם במה ולסדר לכם את ההטבות והמבצעים השווים ביותר – בכל תחומי החיים.

כל הזכויות שמורות Ⓒ היגיון של סטודנט 2020

Site By | SHOWCASE

ייעוץ אישי חינם

מחפשים את מוסד הלימודים
שהכי מתאים לכם? השאירו פרטים כעת

מתלבטים
היכן ללמוד?

לא יודעים איפה להתחיל?

שירות אישי חינם!

מלאו פרטיכם ויועץ לימודים מקצועי
יחזור אליכם בהקדם